Om Dagens Media

På Dagens Media hittar du nyheter, analyser, reportage och instrumentella artiklar om medier, mediestrategier, varumärken och medieval som gör att du kan utvecklas och förbättras i din yrkesroll.

Dagens Media skriver om medier och marknadsföring för beslutsfattare som vill följa utvecklingen inom medie- och kommunikationsbranschen. I vår tidning och på våra digitala plattformar publicerar vi snabba nyheter, djupanalyserande artiklar och lyfter upp utmaningarna i dagens komplexa medielandskap. Dagens Media är en nyhetsdriven och syftar till att få läsaren att förstå hur mediemarknaden utvecklas och vilken betydelse det har för företagets kommunikation.

Medierådgivare, marknadschefer och reklambyråer tycker att Dagens Media är det branschmedia som är mest utvecklande i deras yrkesroll, samt förknippar oss med medieköp. Alla som är intresserade av medier- och kommunikationsfrågor har nytta av att läsa Dagens Media och vi riktar oss bland annat till:

  • Marknads- reklam- produkt- och informationschefer på reklamintensiva företag
  • Medierådgivare
  • Projektledare, planners och kreatörer på reklambyråer
  • Mediebranschen
  • Personer på PR-, event- och sponsringsbyråer
     

Dagens Media består av flera mediekanaler
 

  • Papperstidningen Dagens Media - Affärstidningen om marknadsföring och medieval - utkommer varannan onsdag med 22 nummer per år. Tidningen finns även att tillgå digitalt för prenumeranter i vår lästjänst Summa. Klicka här för att komma till prenumeration!
  • Den fullt responsiva nyhetssajten dagensmedia.se där snabba nyheter blandas med längre reportage, analyser, spaningar, trender, debatt och bloggar. För att ta del av senaste trafiksiffrorna för webb, besök KIA-index.
  • Det dagliga nyhetsbrevet sammanfattar de viktigaste nyheterna som håller dig uppdaterad och ajour, en perfekt del av din dagliga omvärldsbevakning.
  • Events, till exempel Mediedagen i och våra andra återkommande sociala tillställningar och evenemang som vi genomför själva eller tillsammans med våra partners. Besök vår eventkalender och anmäl dig till nästa event här!
     

Dagens Medias historia
Att vara marknadskommunikatör/medieköpare är en tuff utmaning. Tempot i mediebranschen är uppskruvat och det tillkommer ständigt nya mediekanaler. Medieutbudet är stort, fragmenterat och svårt att överblicka. De senaste 15 åren har revolutionerat förutsättningarna för företag att nå kunderna med reklambudskap och Dagens Media är en guide för alla de som jobbar med dessa viktiga kommunikationsfrågor.

Med det som bakgrund föddes Dagens Media som lanserades 7 oktober 1998 av Rolf van den Brink, Mathias Kallio och Henrik Meerburg. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Alma Talent. Alma Talent är ett medieföretag som riktar sig mot beslutsfattare och specialister inom områdena teknik, IT, ekonomi, miljö, juridik, media/reklam och arbetsrätt.

Inom Alma Talent finns även varumärkena Ny Teknik, Teknikhistoria, Digital Teknik, Ingenjörskarriär, Affärsvärlden, Lag & Avtal, Arbetarskydd samt Konsultguiden.

Vill du annonsera på Dagens Media eller veta mer om våra övriga erbjudande klicka här för kontaktuppgifter och information!

red@dagensmedia.se